jenisa.reismee.nl

Vrijdag 4 maart: Een dag met een raar eind.

We zijn op tijd wakker en besluiten om met de opening van de Londenbrug van half negen het Willemdok uit te varen. Eerst nog wel even langs de havenmeester, de vuilstort en water bijvullen. De kinderen laten we lekker slapen. Ook de Anyway ligt al bij de brug te wachten. De 2 bruggen gaan redelijk snel open, bij de sluis moeten we wel even wachten. Op het moment dat bij de sluis aan komen varen zijn de binnenvaartschepen al aan het invaren maar het duurt toch even voor we aan de beurt zijn. Gelukkig passen we er wel alle twee net bij. Al met al is het al 10 uur geweest voor we echt wegvaren. Iedereen is ondertussen wakker en Jens en Isa kunnen douchen onder het varen. Iedereen heeft de douche nu gekeurd en hij bevalt prima. Ook vandaag is het koud maar zonnig en 's middags varen we een heel stuk met het dak open. De kinderen mogen vandaag kiezen, direct door naar Gent en daar morgen de hele dag blijven of twee halve dagen varen en Dendermonde en Gent bekijken. Het wordt de hele dag varen en het is uiteindelijk zes uur voor we in Gent afmeren. Het laatste smalle stuk door Gent gebruiken we om mij te laten wennen aan de joystick. Ook moet de antenne en het toplicht voor het eerst naar beneden. Dit gaat niet geheel vlekkeloos. De kinderen hebben zich het grootste deel van de dag vermaakt in de ‘speelkamer' zoals ze hun hut gedoopt hebben.

Tja en terwijl ik net klaar ben met bovenstaande typen komt Wim tot de ontdekking dat hij zijn portemonnee buiten op tafel heeft laten liggen, vol in het zicht. En helaas, verdwenen. Terwijl met z'n vieren beneden waren is er iemand op de boot gekomen en heeft hem gestolen. Gelukkig ligt zijn iphone er nog wel. De rest van de avond zijn we bezig met het blokkeren van diverse passen en aangifte doen bij de politie. Het is al half elf geweest als we bij de Mac belanden voor een laat ‘diner'. Een fijne dag voor Wim: koppeling voor de aansluiting van de waterslang in Antwerpen op de kraan laten zitten, rits van de achtertent kapot gemaakt en zijn portemonnee laten stelen. Laten we hopen dat het hier bij blijft.

Alex

Hallo allemaal,
Dat is niet zo mooi Wim, hopen dat er niet meer van dat soort dingen gebeuren!!
Leuk zo deze site, ik zal elke dag even kijken wat jullie hebben mee gemaakt.
Groetjes uit Hoogvliet

Judith

Wat erg voor jullie!
Hopen dat het niet nog een keer gebeurt!

Xxx Nicht

Annette vB

Dat belooft wat voor de komende maanden.....
En heel leuk deze site!

Groetjes,
Annette

HELEEN

Wat leuk om jullie via trackr te volgen, en jullie boot met de satelliet ook echt te zien! Veel plezier in Gent ennuhhh... goed op jullie spullen letten onderweg!

Fam. Van Heeswijk

Wat leuk om jullie zo te volgen, en wat schrijf je gezellig. Fijne tijd, xxx

Sophie Peeters

Wat hobbels op de weg.. .euhh... het water maar dat mag de pret niet drukken toch!
Heel veel plezier en wat een geweldig avontuur!
We gaan jullie zeker volgen.
Geniet ervan.

Kus, van Sophie (+ Bart, Floyd en Dana)

Eric

Hoi wat een pech, van die spullen die weg/gestolen zijn.

Ma en Frans

We genieten ervan dat we jullie op deze manier kunnen volgen; hartstikke leuk!
Hopelijk is de schade beperkt gebleven en blijft het hierbij. Jullie zijn nu in elk geval gewaarschuwd.
Groetjes, Ma en Frans.

Tiny

Wie is hier nou bijdehand???
Heb je je "oude" sok nog wel?????????
Doei tiny

chinouk

balen is het leuk?????????????

justin

is het luek

Femke

hoi ik mis je en het gaat niet zo goed tussen mij en maAIKE ZO ALS GEWOONLIJK maar met danieuq gaat het ook goed!HAHAHA ik ga je nooit vergeten en ik zit tegen over grace cool he

doei,

xxfemkexx

Nicht, Judith

superveel reacties op dit verhaal!
Ik zal mijn bijdrage ook even leveren!

xx