jenisa.reismee.nl

Wat een luxe

Als we ons ontbijt willen boeken, blijken we voor minder kosten imperial club members te kunnen worden: allerlei extra faciliteiten, waaronder dus ontbijt en gratis wifi! Helaas moeten we wel naar een andere kamer verhuizen, had ik nu maar niet vannacht alles uitgepakt. Maar eerst ontbijten we bij Saffron: een buffetrestaurant met eigenlijk meerder buffetten: Amerikaans, Aziatisch, Europees, Japans en ga zo maar door: koude en warme gerechten (waarvan sommige voor ons meer diner dan ontbijt zijn) en een heuse chocoladefontein. Het is lastig kiezen maar uiteindelijk houden we het toch vooral bij het heerlijke verse fruit, yoghurts en eitjes. Na het ontbijt loopt er een bellboy mee om onze spullen te helpen verhuizen naar de andere toren. De kamer is verder precies hetzelfde, alleen ander uitzicht en wifi verbinding. Ondertussen is het al 12uur geweest en hoogste tijd om naar Aquaventura te gaan. Buiten een aantal gewone zwembaden en het strand heeft dit hotel dit waterpark waar je als gast dus heel de dag in kan: bandje om, locker huren voor de spullen en het water in. Het is even zoeken maar eenmaal op een band in de “Rapid” drijf je langs en over allerlei stroomversnellingen en watervallen. Af en toe de Zigurat in, een hoge toren, waar vanaf allerlei glijbanen vertrekken: met en zonder band. De eerste die we nemen is behoorlijk heftig. Later ontdekken we een hele leuke die door een aquarium gaat: de haaien en roggen zwemmen boven en naast je. Helaas ook pech vandaag: Wim verliest het fototoestel in de stroomversnelling en ondanks lang zoeken door ons en een aantal lifeguards word het toestel niet meer gevonden. Iemand is heeeel blij met onze foto’s. Aan het eind van de middag zoeken Wim en ik een paar lekkere bedjes op terwijl de kinderen in de Splash Zone spelen. ’s Avonds bekijken we één van de andere attracties van het hotel: The Lost Chambers, zeg maar het Sea Life van Dubai. Ook hier mogen wij dus zo naar binnen. Zelfs in onze toren zijn al een aantal aquariums en niet van het kleinste formaat. In de Lost Chambers krijgen we ook uitleg en de kinderen mogen ook een aantal vissen beethouden en aaien. Dan is het toch hoogste tijd voor het diner: best lastig kiezen met 17 restaurants in ons hotel: het wordt Kaleidoscoop. Een buffetrestaurant waar Jens aan de Pizza en Pasta gaat, Isa veel fruit en pasta eet en Wim en ik van de Indiase curries genieten. Toetjes zijn er ook genoeg: kaasjes, taartjes, ijs en een chocolade fontein en heel veel snoep voor de kinderen.