jenisa.reismee.nl

Oud en nieuw Dubai

Net als gister zijn we laat wakker en na een ontbijt gaan we naar het waterpark. Ook vandaag weer lekker op de banden en van de glijbanen. Jens ligt weer veel onderwater en Isa wordt door alle lifeguards bewonderd. Deze lifeguards staan echt om de 20 meter: er zal hier niet snel iemand verdrinken. Maar voor de stroomversnellingen zijn ze wel nodig om het een beetje in goede banen te leiden. Helemaal leuk is dat er één een beetje Nederlands spreekt. Natuurlijk wordt er tussendoor ook gespeeld in de Splashzone en dan kunnen Wim en ik even lekker liggen. Tegen drieën gaan we aankleden en high teaen in de Imperial Club, ook dit hoort dus bij ons “ontbijt”. Ook nu is het weer een behoorlijke overdaad met sandwiches, scones, taartjes, zoutjes, vers fruit etc etc. Je moet hier echt niet aan je lijn denken. Daarna gaan we het Al Fahidi Fort bekijken: een oud fort en Dubai museum. Hier zien we hoe in een kleine 40 jaar Dubai veranderd is van een dorp zonder elektriciteit in de moderne stad die het nu is. Daarna lopen we door de souk en maken een tochtje op een abra, bootje, op de Creek. De vrachtboten liggen er nog precies zo bij als 3 jaar terug: de omstandigheden waarin deze mensen heen en weer naar India en Pakistan varen is nog niet verbeterd. Het contrast met alle moderne gebouwen kan niet groter. Daarna is het tijd om te winkelen: er moet een nieuw fototoestel komen, dus op de de Emirates Mall. De kinderen vinden voor de skibaan mooi om te zien en de speelgoedwinkel maar verder zijn het voor hen toch gewoon winkels, hele dure winkels. Maar Wim heeft zijn nieuwe fototoestel en ik koop bij Sephora een paar nieuwe tubes bodyscrub. Terug in het hotel is het al weer tien uur geweest en dus bedtijd voor de kinderen.