jenisa.reismee.nl

Water en ijs

We zijn iets eerder op en dat is maar goed ook. Als we na ons laatste ontbijt, pizza’s, pannenkoeken & fruitsalade, naar buiten komen staat er een rij om te mogen ontbijten. De zwemspullen zijn snel gepakt en voor de laatste keer gaan we naar het waterpark. Ook vandaag weer veel lol met de bandjes en Wim, Isa en ik gaan op speciaal verzoek van Isa van de allerhoogste glijbaan. Isa vindt het alleen maar leuk, het kan haar niet hard genoeg gaan. Maar even later gaan we van de hoogste bandenglijbaan en dan is het gedaan met de pret: terwijl ik beneden afvraag waar Isa toch blijft die na mij zou vertrekken, blijkt Isa al na het eerste stuk afdaling vast zijn komen te zitten. Tranen met tuiten, want ja daar zit je dan hoog in de lucht alleen. Maar de lifeguards zijn paraat en na veel fluitsignalen is er één die via een trapje Isa bevrijdt. Het duurt nog wel even voor ze weer vrolijk is en weer van de glijbanen durft. We blijven lang in het zwembad hangen en slaan de high tea over, we gaan nu naar de borrel met hapjes. Ook niet verkeerd. Dan in de taxi naar de Bur Khalifa: met 828 meter de hoogste toren ter wereld. We volgen de mensenmassa en zien ook de dansende fonteinen. De lichtjes van de Khalifa doen mee met de muziek. Dezelfde mensenmassa loopt vervolgens de Dubai Mall in, maar die is zo groot dat het dan weer goed te doen is. Bijna direct komen we bij de ijsbaan terecht. Het is er heel druk maar Isa wil toch even het ijs op en ondertussen kunnen wij wat drinken. Het is wel even wennen met huurschaatsen maar het lukt wel, hoewel het erg oppassen is tussen al die mensen. Dan is het de hoogste tijd om terug te gaan naar het hotel, om vijf uur gaat de wekker en we moeten ook de koffers nog pakken.