jenisa.reismee.nl

Oudenaarde

We vertrekken voor het ontbijt en eten een boterham tijdens het varen. En dan is het tijd voor de eerste schooldag: rekenen, taal, natuniek en aardrijkskunde staan op het programma. Eerst even uitleggen hoe de weektaak werkt, toch even anders als op de Beatrix. Maar dan kan Jens direct een rekentoets maken. Valt toch tegen, zo direct op de 1e lesdag. En dan moet de juf af en toeook even weg om teassisteren in een sluis. Wel leuk zijn alle extra materialen als maxi loco, knopen leren en het tafelboek. Natuniek van Isa gaat over dieren in de sloot en de meerkoet uit het boek komt gewoon voorbij zwemmen. Bij Jens gaat het over dieren in de winter en ook daar zullen we vast voorbeelden van tegen gaan komen. Isa doet ook mee met de aardrijkskundeles van Jens waarin het gaat over het ontstaan en de opbouw van steden. Grappige is dat zowel Gent als Oudenaarde waar we 's middags herkenbare voorbeelden hebben. Na 2 sluizen komen we in Oudenaarde waar de havenmeester een aanhangertje met tank geregeld heeft om met Wim te gaan tanken. De kinderen en ik fietsen naar het dorp. Een paar wassen in de wassalon en wat broodbeleg kopen. Terug op de boot probeert Isa voor het eerst haar schaatsen uit. Ze schaatst er zo op weg, ook het overstappen, achteruit, gaat al goed. Ik voel me een echte stuntel op mijn skates.

Mirjam

Hey hallo, en hoe bevalt het jullie tot nu toe?Ik lees dat jullie een aantal minder leuke dingen hebben meegemaakt. Wat leuk dat isa op haar schaatsen al bezig is lukt het ook al om rondjes erop te draaien? Ook leuk om te lezen dat de school ook al is begonnen. Hier alles goed. Indy gaat iedere dag met haar beer naar bed en dan zegt ze weltrusten Jens haha. Morgen weer naar de ijsbaan leuk. Groetjes daar en geniet ervan xxx