jenisa.reismee.nl

Vive la France

We beginnen de dag met water tanken bij een bunkerstation. Dan is het op naar Frankrijk. Het is al weer een grauwe dag maar gelukkig is het wel droog want we hebben een aantal sluizen te gaan. Het verval is groot, dus halen we de 30meter touwen te voorschijn. De sluizen zijn ook niet echt op binnenvaartschepen gebouwd en de bolders liggen hoog en ver uit elkaar. Moet dan ook een aantal malen over vieze glibberige trappetjes naar boven klimmen om de touwen vast te kunnen maken. Jens helpt door met de stok de touwen omhoog aan te geven, alleen lukt zelfs dat om een gegeven moment niet meer, dus met touw over de schouder naar boven. Het is al na vijven als we langs de kade bij Arleux afmeren. Geen haven, gewoon tussen de vrachtschepen. Er vallen een paar druppels regen, maar gelukkig blijft het droog want Isa en ik gaan nog boodschappen doen. Helaas zijn de Franse aanwijzingen niet allemaal duidelijk, voor mij althans, en lopen we een eindje om. Maar na nog een keer vragen, kunnen we weer omdraaien en vinden we het wel. Uiteindelijk zijn we 1,5 uur onderweg. De internetverbinding is al een paar dagen heel slecht. Ik typ (nog wel) trouw iedere dag een stukje, maar het lukt niet om het op de site gezet te krijgen. Dus kijk niet raar op als er een aantal dagen niets verschijnt en dan in ene een aantal verhalen. Morgen onderweg maar proberen of het dan wel lukt.

Bart & Ineke

Al heel wat gezien en gedaan ,spannend hoor vooral voor de kids Het les geven is zeker ook wel leuk op die manier. De 1ste week is al weer voorbij en het weer viel niet echt tegen volgens ons.
veel succes met de volgende sluizen je krijgter vanzelf handigheid in echt leuk zo'n site
lieve gr.........en 'n dikke XXXXX Voor jullie allemaal.

emre

is het leuk op de boot groetjes emre!!!!!!!!

tiny

Hallo jongelui,
Claudia bij het stukje over frankrijk staat een plattegrond
van ...volgens mij Roemenië???
Weet je zeker dat je op de goede weg zit????????????
Hier alles onder controle.
Veel plezier verder,
Tiny