jenisa.reismee.nl

Nog meer sluizen in Canal du Nord

We staan dus echt vroeg op, tenminste Wim en ik, en varen om 7 uur al door de eerste sluis. Jens en Isa slapen nog, moe van het zelf verzonnen nachtspel t zaklampen op de kade? We sluiten dus weer aan bij de Canberra, maar na een aantal sluizen lopen we zoveel uit dat we bij onze voorgangers komen. Deze zijn zo aardig te melden dat voor hen maar één boot vaart en daar kunnen we dus direct bij in de sluis. Suprise: de Jetti van twee dagen eerder. Ook vandaag weer een tunnel: niet zo lang maar wel smal. En buiten dat de nieuwe boot al erg vies is zitten er nu ook de eerste krassen op. Het valt gelukkig nog wel mee, maar we gaan wel op zoek naar extra fenders. Uiteindelijk varen we ook vandaag door tot na zessen. We liggen in een klein haventje waar we aan de walstroom kunnen en water kunnen bijvullen. Morgen lang douchen! Er zijn eigenlijk geen plekjes vrij maar we mogen langszij een gele boot. Beetje klauteren, maar we hebben een plaatsje. Ons eerste restaurant bezoek in Frankrijk wordt een Chinees, waar je ons in Nederland bijna nooit tegen zal komen. Morgen een dag om uit te slapen en ontbijt op bed te krijgen...... Ben benieuwd, Jens heeft het beloofd.

Judith

Hallo Claudia,
Prachtig om jullie verhalen op de site te lezen .
Wat een onderneming, en vooral ook voor jullie kids.
Geniet er van en ik kijk uit naar de andere verhalen en foto`s
Groetjes Jan , Judith en Sander