jenisa.reismee.nl

Auvers sur Oise, Vincent van Gogh

We zijn dus in het dorp waar Vincent van Gogh de laatste paar maanden van zijn leven gewoond heeft. We volgen een wandelroute langs allerlei plaatsen die hij geschilderd heeft en waar posters hangen van zijn schilderij. Erg leuk om werkelijkheid en schilderij naast elkaar te zien. Ook zien we de herberg waar hij gewoond heeft en de begraafplaats waar hij samen met zijn broer Theo begraven ligt. Jammer genoeg is het museum gesloten, we zijn ook wel heel vroeg in het seizoen. Het is heel raar om te zien dat een dorp waar hij zo kort geleefd heeft en zelfs zelfmoord heeft gepleegd geheel in het teken staat van deze Hollandse schilder. Helaas hebben we geen verf aan boord anders hadden de kinderen 's middags een schilderopdracht gekregen. Dan toch maar aan het reken- en taalwerk en een Engelse les. Ze werken hard door en doen ook het werk van de woensdag erbij. Dat komt goed uit want we zijn ondertussen op de Seine vlakbij Parijs. Vanmiddag hadden we al heel even een glimp op de Eifeltoren. Morgen dus Parijs. We lezen wisselende verhalen over het aanmeren aan de kade bij de Eifeltoren, afwachten dus of het kan.

AnneMarie

Misschien leuk om alvast te weten dat ons straatbeeld bij jullie terugkomst is veranderd; er staat nu een boom tussen jullie en ons! Lekker genieten hoor daar in Parijs! Wel grappig als je naast de Eiffeltoren kan liggen: we lezen het weer in jullie volgende verslag.

saskia

hoi isa
hoe gaat het daar. ik hoop dat er niemand over boord is gevallen.is iederen nog aan boord.
groetjes saskia.

sascha

hoi isa
ik heb de hele klas de groetjes van je gedaan hoor ,de groetjes terug van iedreen uit de klas.
wil je een foto maken van de eifeltoren?
en hoe is het met jens zijn duim?
en leuk om jullie te volgen,je moeder kan goede verhalen schrijven,knap hoor
nou doei
tot de volgende keer groetjes sascha

Sanne

Hoi Isa,

Wat leuk om de verhalen zo mee te maken. Ik mis je wel. Dank je wel voor je verjaardags krabbel.

Sanne