jenisa.reismee.nl

Parijs

Het is nu precies twee weken geleden dat we vertrokken en we zijn aangekomen in Parijs. We varen met een beetje bewolking maar open dak Parijs in en zien de Eiffeltoren steeds dichterbij komen. Onderweg naar de haven zien we al veel beroemde gebouwen, bruggen en standbeelden: het Vrijheidsbeeld, Pont Alexander, Pont Neuf, de Obelisk en heel veel mooie kerken en gebouwen. Opvallend zijn de vele woonboten in alle vormen en maten. Maar langs de Seine ook veel troep, afval wat in struiken en bomen is blijven hangen. En ook tentjes, afdakjes van afval waar zwervers wonen. Eenmaal bij de Eiffeltoren breekt de zon echt door en al snel zitten overal langs de kades mensen in het zonnetje. We hebben best wel bekijks en worden regelmatig op de foto gezet. Vlak na het Ile de la Cité is de haven: Port Arsenal, Place de Bastille. Er liggen veel meer schepen dan we verwacht hadden en we liggen bijna achterin, langszij de Carjama. We maken kennis met onze buurvrouw Carola en Jens en Isa sluiten worden direct vriendjes met hond Tommie. Onderweg hebben de kinderen net als gister hard gewerkt en bijna al de taal- en rekenopdrachten van deze week zijn klaar. Alle tijd dus om Parijs te gaan verkennen. We starten, hoe kan het ook anders, op de Place de la Bastille en lopen door de straten. We dwalen veel verder weg dan we hadden gedacht en nemen de metro terug. Even zoeken waar we precies zijn, maar dan is de weg terug snel gevonden. De kinderen vinden het wel spannend maar ze zijn al handig in het volgen van de bordjes ondergronds.

Marieke van der Vlies

Hoi Claudia,
ik werd getipt door Ivon om eens op jullie reismee-site te kijken. Heb ik dus zojuist gedaan.... wat leuk om jullie zo te volgen. Zo zie je maar, we zijn je bij school nog niet vergeten hoor, er wordt nog over je gesproken! Goeie reis verder en geniet er maar van!
Groetjes, Marieke van der Vlies

Jelle de Jong

Hoi Jens,
Leuk dat ik je reis kan volgen op de site. We missen je wel op school. Goeie reis verder.

Groetjes, Jelle