jenisa.reismee.nl

Parijs per dubbeldekker

Vandaag gaan we op pad met de bekende hop on hop off dubbeldekker. Er wordt door één firma gestopt bij de Bastille dus daar kiezen we voor. Als we aankomen lopen zien we al een bus klaarstaan en met een sprintje zijn we net op tijd. Van de chauffeur horen we dat de lijn vandaag voor een deel niet rijd ivm demonstraties.Vanwege Libië vragen we, maar de chauffeur weet van niets, maar we krijgen wel een gratis dag extra. Wij hebben al gehoord dat Rutte en nog meer wereldleiders vandaag in Parijs zijn dus daar zal het vast mee te maken hebben. En ja hoor later die ochtend zien we diverse auto's onder politiebegeleiding voorbij scheuren. Helaas geen Rutte, Jens wilde al in de houding springen en het Wilhelmus zingen. We rijden eerst een groot deel van de blauwe en oranje route en zijn uiteindelijk helemaal verkleumd. Het beloofde zonnetje is niet gekomen. Eerst maar even aan de warme chocomel, koffie en thee. Dan lopen we door de Jardin des Tuileries naar het Louvre. In het Louvre bezoeken we eerst de vleugel met o.a. de Mona Lisa en het beeld de Venus van Milo van Rodin. Later in de bus zien we ook nog de Denker. Daarna gaan we op zoek naar de Hollandse meesters. Weer buiten reizen we verder met de bus en zien zo een heleboel bekende gebouwen. Ook zien we bijeenkomsten van oud-strijders, vegetariërs en van Libiërs. We nemen de metro terug naar de boot, morgen weer een dag.

Demi

Hoi isa , hoe is het daar hier is alles goed ik moet vandaag wedstrijd schaatsen in Nijmegen maar moet pas om 17.40 en de prijsuitreiking is om 21.15 laat hè. Jullie hebben al veel gezien lees ik. Ik mis je wel heel erg. Heel veel xxxjes van demi. O ja en ook van Indy. Groetjes aan je vader en moeder. Ik hoop dat we elkaar nog zien papa en mama zijn druk bezig om te kijken wanneer het kan. Doeiiiii