jenisa.reismee.nl

Een zonnige dag met de dubbeldekker.

Een zonnige dag met de dubbeldekker

Na de koude laatste verheugen we ons erop vandaag lekker boven in de bus in het zonnetje zitten. Maar we zitten behoorlijk te suffen bij de bushalte en de bus rijdt door zonder te stoppen. Dan maar eerst een metro. We nemen een kijkje bij Madeleine en de Opera. Jens en Isa tellen alle zuilen van de kerk. 50 stuks denken zij, volgens het boek 52. Wie zullen we geloven? Dan nemen we de bus naar Montmartre, beklimmen de heuvel en bekijken de Notre Dame. Op het Place du Tetre gaan we lunchen en worden Jens en Isa getekend door een dame. Om nu te zeggen dat ze echt goed lijken, maar de kinderen vinden het natuurlijk helemaal leuk. Dan lopen we terug de heuvel af langs alle straatartiesten en verkoopstandjes. De balkunstenaar maakt toch de allermeeste indruk op ons allemaal. We gaan weer verder met de bus en stappen onderweg nog een keertje uit om een stukje te lopen. We wilden nog naar de Arc de Triomp maar de kinderen willen graag terug naar de boot. Jens ligt om zes uur al te slapen. Ik haal eten bij een toko en met de magnetron is het eten dus zo klaar.