jenisa.reismee.nl

Eindelijk de Eiffeltoren of.....

Vandaag gaan we dan eindelijk naar de Eiffeltoren: mooi weer en geen weekend dus hopelijjk niet zo druk. Helaas begint de dag voor Jens wederom niet zo goed. Dit maal zit de kaasschaaf hem te pesten. Weer bloed, weer flauwvallen. Je zou er haast aan gaan wennen. Gelukkig kunnen we daarna toch gewoon vertrekken. Om wat sneller te zijn gaan we met de metro naar de Eiffeltoren toe. In de metro spreken we andere Hollanders die gisteravond na een half uur in de rij het opgegeven hebben en nu nog een poging gaan wagen. Als we bij de toren aankomen is het toch al weer een hele lange rij. Deze is echter voor de lift, dus gaan wij lopen en zijn binnen een kwartier binnen. Het betekent wel 719 treden naar boven. Het valt echter best mee en we zijn best snel op het eerste platform. Een rondje lopen, veel foto's maken en dan naar het tweede platform. Op deze trap is het een stuk rustiger. Naar het derde platform mag je alleen per lift en dat gaat wel een stuk sneller dan lopen. Als we weer terug zijn op de eerste etage gaan we lunchen met uitzicht op het Trocadero. Nog een 'paar' trappen naar beneden en we zijn weer beneden. We nemen de bus en stappen uit op het Place de la Concorde. We lopen de Champs Elyseee af naar de Arc de Triomp en bekijken de winkels en drinken natuurlijk een drankje in het zonnetje op het terras. Het is echt heerlijk weer, winterjassen en laarzen zijn 's middags in ieder geval niet meer nodig. We bekijken de Arc en gaan dan terug richting de boot. Helaas is dat met de dubbeldekker wel een eind, maar Jens vermaakt zich opperbest met een oude telefoon van Wim waarop hij kan fotoshoppen.

Oma Tiny en Opa Cees

Hallo allemaal,
Wat een spannende dingen doen en maken jullie mee!
Jens en Isa maken jullie af en toe ook nog wel eens jullie
huiswerk??? of is het alleen maar feest???????????????
Isa ben jij nog helemaal heel???
Hier alles onder controle.
Doei