jenisa.reismee.nl

Versailles

Het voelt vandaag bijna als heel de ochtend uitslapen. Op de tijd waar we gister al in de trein zaten staan we nu op. Ook vandaag gaan we op pad met de metro en trein, maar nu de andere kant op. Als we in Versailles uitstappen lijkt het even op de entree van Disney, wat een mensen, maar aangekomen echt voor het paleis zien we de parkeerplaats voor bussen en die is nog niet voor een derde gevuld. Het paleis blinkt je echt tegemoet. Wat een verschil met Compiègne. Toch lijken de twee paleizen heel erg op elkaar. Wat een beetje schoonmaken en een likje verf voor verschil kan maken. Wel een groot verschil is het grote landgoed erom heen. We huren een golfkarretje en rijden lekker in het zonnetje over het terrein en bezoeken Marie Antoinette's verblijf. Voor we alles gezien hebben en terug bij de boot zijn is de dag alweer om. Eten, nog even spelen en naar bed. Wim en ik kijken twee afleveringen van La Piovra en gaan dan ook lekker slapen. Nou ja slapen, het is duidelijk vrijdagavond en met het mooie weer hoor je een hoop geluiden vanaf het plein.