jenisa.reismee.nl

Canal du Loing

Eerst nog een stukje Seine en dan varen we het Canal du Loing op. Dit zijn de kanaaltjes zoals we die van een paar jaar geleden kennen. Smal, handbediende sluizen en een jaagpad. Een sportschool hebben wij de komende weken niet nodig. De eerste sluis is nog automatisch, bij de tweede hoeven we alleen nog aan een blauwe stok te trekken, maar vanaf nummer drie word je geacht te helpen. Dus ik vlak voor de sluis aan de kant en draaien maar: sluisdeuren dicht, andere kant lopen, sluiskleppen open draaien om water binnen te laten en de sluisdeuren weer opendraaien. Maar het gaat wel heel soepel want echt bij iedere sluis staat al een sluiswachter te wachten die het zelfde ritueel aan de andere oever doet. Ze bellen ook allemaal de volgende sluis om te waarschuwen dat we er aan komen. Super geregeld. Bij de laatste sluis van vandaag krijgen we zelfs het telefoonnummer van de sluiswachter zodat wij hem kunnen bellen als we vertrekken. Hij regelt dan de volgende sluis voor ons! Er is vandaag door de kinderen weer hard gewerkt en meerdere toetsen gemaakt, rekenen en spelling. En allemaal nog heel goed ook. Nu lopen ze nog maar 3 dagen achter. We hebben zelfs gegymd vandaag: joggen op het jaagpad. We eindigen in het plaatsje Nemours waar we een hevige plensbui krijgen, met zelfs een enkele bliksemflits. Maar over het weer hoor je ons verder niet klagen. Het was weer een open dak / t-shirt dag.

Reacties

Reacties

0pa en opa

Hallo allemaal , ik had al gererageerd maar weet niet zeker of het goed is gegaan , leuk hoor , die afwisseling is zo leuk , nu na Parijs weer lekker een paar dagen varen . Ik zie het helemaal voor me, geweldig, ook weer tijd voor wat schoolwerk Zo vliegen de weken voorbij. Geniet ervan dikke XXX
en groetjes Pa en Ma

' maaike!

heee jenss! ik was net ff aan het kijken waar ik een berichtje kon typen, joost mist je heel erg en ik natuurlijk ook! :( op school zijn we met de projectenweek bezig dat is heel de week knutselen alleen wel rekenen & aaderijkskunde ! dus dat is minder, maar jaa! ik mis je doeeeeii! groetjes maaike!

met de klas sturen we nog wel wat berichtje,s denk ik ! doeeeii

sascha van der steen

hoi isa,
we zijn gister op excursie geweest,jammer dat je er niet bij was.we hebben gevaren op de spido in rotterdam door de havens.
hijskranen geteld.
groetjes aan je ouders en jens doeoeog
groetjes sascha

Familie Kranendonk

Hoi Wim, Claudia, Jens en Isa,

Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Jullie hebben al veel gezien en meegemaakt!

Hier gaat alles zo zijn gangetje, heel veel plezier nog tijdens jullie reis en blijf schrijven, erg leuk om te lezen.

Groetjes..............

Nicht, Judith

Haalloow,,
hoe gaat het daar?
Is trouwens de portomenee van Wim al gevonden?
Xxx Judith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!