jenisa.reismee.nl

Nog een stuk Canal du Loing

Ook vandaag varen we verder over het Canal du Loing. Tijdens het ontbijt bellen we de sluiswachter en die staat ons dan ook netjes op te wachten bij de eerste van vele sluizen van vandaag. En hij is niet alleen, maar ze zijn met z´n tweeën, dus geen armoefeningen voor mij vandaag. Tussen de middag zijn de sluizen gesloten en ik ga een half uurtje joggen met de kinderen. Wim bakt ondertussen broodjes en warmt de knakworstjes op, allemaal nog uit Nederland. De sluizen zijn allemaal erg smal, aan beide kanten hebben we nog maar 50 cm over. En bij één van de 15 sluizen van vandaag gaat het mis, natuurlijk net als ik achter het stuur zit. We missen nu een stukje metaal aan de achterkant, volgens Wim was de kans hierop net zo groot als het winnen van de staatsloterij. Voor de kinderen is ook vandaag weer een lange schooldag met veel extra werk en weer een dag ingelopen. We eindigen vandaag in Montargis, het Venetie van Frankrijk, met een sluiswachter die wat Nederlands spreekt. We eten makkelijk, met restjes uit de vriezer.

Jan Mostert

Mooie verhalen, helemaal leuk om te volgen. Ook wij hebben deze site gebruikt tijdens onze rondreis door Canada, en het is ons erg goed bevallen. Een stukje metaal is wel weer te vervangen hoor, laat het de pret niet drukken. Veel plezier gewenst nog, en vanaf heden hebben jullie er weer iemand bij die de reis zal volgen. Groeten van Jan Shirley Mike en Tymo

carola

zonde zeg van de de boot dat je schade hebt opgelopen!Nog steeds naar jullie zin zo te lezen!!!Nog veel plezier verder!