jenisa.reismee.nl

Kunnen we echt verder?

Vandaag willen we op tijd vertrekken. We liggen in een bocht en als het goed is komen er zeker 3 spitsen voorbij, dat gaat niet passen. Dus om 9 uur varen we al, maar we komen slechts 1 spits tegen. Zou de sluis toch niet goed gemaakt zijn? Gelukkig, hij is wel goed gemaakt en we kunnen er gewoon door. Door de storing is de waterstand echter lager dan normaal en geladen spitsen kunnen vanwege de te lage stand niet verder, dat duurt nog een paar uurtjes. Die ene spits die we gezien hebben was leeg en had daardoor minder diepgang. We maken vandaag aardig wat kilometers. Wim doet ook de sluizen in zijn eentje. Zo kunnen Jens, Isa en ik 's middags een paar potjes Kolonisten. Vooral Jens is erg fanatiek, maar gelukkig kan ik nog van hem winnen. 's Middags bereiken we het hoogste punt van deze reis: 307 meter boven NAP. Vanaf nu is het alleen nog maar zakken naar de Middellandse Zee. Ook een recordaantal sluizen vandaag: 32. Bovendien nog een kapotte brug en een kapotte sluis terwijl wij erin lagen. Gelukkig werden die mankementen binnen een kwartier opgelost en konden we gewoon door.

pa & ma.

Nu hebben jullie toch zeker de sluizen er zo goed als opzitten hoop ik ?
Wat een klus, maar qua natuur zeker wel erg mooi.
Wel een belevenis zeg.
gr.......XXX

Henri

Hoi matrozen, lees regelmatig met plezier van jullie grote avontuur. Is zeker een belevenis. Wens jullie een hele voorspoedige tocht en veel plezier. zal de reis blijven volgen tot 5 juni want dan vertrek ik naar Spanje. groet Henri