jenisa.reismee.nl

Het laatste stuk Canal

Het is alweer een zonnige dag maar de temperaturen zijn wel een stukje lager als van het weekend. Maar er lopen fietspaden langs het Canal dus 's middags gaan Jens en ik fietsen. 's Morgens moet natuurlijk eerst schoolwerk gedaan worden. Het fietst erg lekker en Jens ziet onderweg allemaal Catan-landschappen voorbij komen. Ook een aantal plaatsjes vind hij typische Catan-dorpen. Zijn fantasie slaat op hol. Onderweg zien we konijntjes, buizerds en nog veel meer beestjes. We fietsen een stuk sneller dan dat Wim en Isa varen en besluiten naar het eindpunt van vandaag te fietsen: Chalon sur Saone. Het laatste stuk is er echter geen fietspad langs het Canal en we fietsen op gevoel naar de jachthaven. We blijken echt in één rechte lijn er naar toe gefietst te zijn, alleen op het eind nog 3x links om aan de overkant van de Saone te komen. We hebben de 35 km echt snel gefietst. Nadeel is dat we nu wel 2 uur moeten wachten tot de Jenisa aankomt. We verkennen vast de omgeving en eten een ijsje. Voor vanavond hebben we al een leuk Indiaas restaurant gezien en ook de bakker voor morgenochtend weten we te vinden. Isa blijkt zich in haar eentje goed vermaakt op de ipad, kolonisten van catan en Wim heeft in zijn eentje alle sluizen gedaan, waaronder één van 11 meter. Hij is blij als hij op de Saone weer wat harder mag varen, helaas komt er direct al iemand klagen: de verfpot is omgevallen door de golven. We hebben voor het eerst sinds dagen weer stroom en water dus na het aanleggen alles aansluiten, omkleden en naar het restaurantje. De hele familie is ondertussen India-fan.