jenisa.reismee.nl

Chalon sur Saone

De ochtend beginnen we met klusjes: school, schoonmaken, bootonderhoud etc. Met de kinderen ga ik boodschappen doen bij de Carefour. Zo'n grote supermarkt als hier hebben we nog niet gehad: 41 kassa's. Maar is het handig boodschappen doen? Eigenlijk niet, het is te groot en te veel. Maar handig is wel dat we met het karretje naar de jachthaven kunnen. Helaas is het op de steile loopplank minder handig. Later zien we staan dat er helemaal geen karretjes mee de steiger op mogen. Maar de kinderen hebben er wel erg lol mee op de steiger, zeker als ze er zelf in zitten en dreigen in het water te belanden. Na de lunch nog even werken en dan gaan we de stad in. Wat winkeltjes, een kathedraal en een leuk park met speeltoestellen en kinderboerderij. Op de terugweg drinken we thee in een Salon du The met gehaakte kleedjes en stenen onderzetters die Wim en ik alle twee herkennen. Door de winkelstraten lopen we terug naar de boot en op de één na laatste hoek: Catimini, mijn favoriete kinderkledingwinkel. Isa ziet direct een leuk vestje waar ze helemaal weg van is en ook Jens kiest zelf. Het is ondertussen wel weer laat en eigenlijk hebben we niet zo veel trek. Dus naar de Mac, de kinderen blij en wij de iphone apps updaten met gratis wifi. Wim blijft nog even alleen koffiedrinken, hij heeft zoveel updates dat het wel erg lang duurt. Bovendien downloadt hij een spelletje wat Jens van het weekend steeds op de ipad van de Syswerdaatjes speelde.

Mirjam

Hey hallo, he hè Jens heb je hem eindelijk je favorietespel nou veel speel plezier ermee. Hier gaat alles zijn gangetje druk bezig voor maandag. Demi is weer wezen droogtrainen, we hebben wel ijs in Dordt van de zomer beter!!!!! Heb je geen beurse kont van het fietsen. De kruiden die we van het weekend gekocht hebben is goed in gebruik echt lekker.vandaag is het hier ook mooi weer. Groetjes