jenisa.reismee.nl

Pont de Vaux

Vandaag voor het 'eerst' op groot water, De Saone, groter en breder dan de canalen van de laatste weken en we mogen ook weer harder. Niet dat we heel hard gaan want ondertussen moet er natuurlijk wel voor school gewerkt worden. Isa is niet helemaal lekker, gister uit een speeltoestel gevlogen precies naast de zachtere tegels, maar een uurtje slaap doet wonderen. Wim voert een nogal heftig zakelijk telefoontje en daardoor varen we zo voorbij het Canal wat we even een stukje in willen varen. Gelukkig komen we er na 3 km al achter en kunnen we keren. Door het smalle, ondiepe Canal varen we naar Pont de Vaux met een onverwacht grote jachthaven met wasmachine en dieselpomp. De kinderen trekken hun zwemshorts aan en gaan met het kleine bootje op verkenning en hebben snel een speeltuin ontdekt. Wim en ik poetsen de buitenkant van de boot en draaien een paar wasjes. Ook het toeristenbureau is direct bij de haven en daar informeren we naar de grotten van Azé. Wij hadden bedacht dat we daar wel naar toe kunnen fietsen maar dat blijkt toch verder dan gedacht, 50 km en erg steile stukken. Dat wordt een taxi want bussen rijden hier ook niet.