jenisa.reismee.nl

grottes de Azé en veel kilometers.

Toch een beetje spannend: komt deze taxi wel? Ja dus, precies om half tien rijdt de taxi voor en vertrekken we naar Azé. Het is een leuk ritje door de heuvels met heel veel wijngaarden. Ook springen plotseling twee hertjes voor de auto. Aan gekomen in Azé bekijken we eerst het museum wat bij de grotten hoort. Veel botten, fossielen en vleermuisjes, maar ook voorwerpen uit de Romeinse tijd. Even later komt onze gids en met een Frans stelletje lopen we door de grotten. Gelukkig hebben we een foldertje met Nederlandse verklaring want onze gids spreekt wel erg rap. We lopen 1,5 uur door verschillende gangen en zien de onderaardse rivier, de prehistorische grot en nog veel meer. Als we buitenkomen, staat de taxi staat al klaar om ons terug te brengen. Nog even het centrum van Pont de Vaux in en dan vertrekken we richting Lyon. Chantal belt en geeft ons de meneer van de dierenambulance te spreken: we moeten hem overtuigen dat wit-zwarte-poes echt goed verzorgd wordt. Dank aan Sophie voor het waarschuwen, want hij zat al in een kooitje om meegenomen te worden. Het blijft lekker weer en ook vandaag varen we weer met open dak, uit de wind in de zon is het zelfs erg warm. We kunnen lekker doorvaren en ook de 3 sluizen gaan prima dus varen we tot in Lyon. We hebben er 99 km opzitten, een record voor deze reis. Maar één die vast nog verbroken gaat worden.

pa & ma.

heerlijk zo in het zonnetje. en veel leuke foto's.
gr......en veel liefs.
XXXX