jenisa.reismee.nl

Lyon

Vanmorgen vinden we glas op het achterdek en ook een fender aan de waterkant ligt op de boot, het lijkt erop dat we vannacht bezoek hebben gehad. We hebben er echter niets van gemerkt. Vandaag gaan we Lyon verkennen. Met een funiculaire, soort kabelbaantje gaan we naar de basiliek boven Lyon. Er is een mis bezig dus gaan we eerst twee Romeinse openlucht theaters bekijken. Ongemerkt lopen we toch al weer een aardig stukje naar beneden, het is best weer een klim terug naar de Basiliek. Binnen meerdere grote mozaïeken en veel goud, de crypte beneden is juist heel sober. Als we alles bekeken hebben lopen we de heuvel af, terug naar de Saone. Veel oude smalle straatjes, ook heel bijzondere overdekte straatjes die door verschillende gebouwen doorlopen. Je woont bijzonder, maar krijgt wel horden toeristen voorbij. We lunchen op een terrasje in de Rue du Boeuff, de koestraat. En we eten natuurlijk biefstuk. Dan bezoeken we nog het marionetten-museum. Voor de kinderen is er een soort speurtocht, waarbij ze vragen moeten beantwoorden maar ook tekeningen moeten maken. Nog een drankje en dan gaan we terug naar de boot. Nog een uurtje voor op het dek in de zon lezen en dan is de dag weer voorbij.