jenisa.reismee.nl

Wat een dag....

Wat een dag.... Het begon allemaal heel gewoon, opstaan, ontbijt, schoolwerk en beginnen aan het laatste stuk naar de Middellandse Zee. In Lyon nog even getankt en zowaar het laatste ontbrekende kaartenboek gekocht. Nu hebben we toch een uitgebreide beschrijving van de Rhône naar de Middellandse zee. Ik voel me alleen niet zo lekker, oorpijn, buikkrampen maar met een pilletje en een wc in de buurt is het te doen. De Rhône is erg mooi: leuke dorpjes, mooie landschappen en de sluizen zijn een eitje. Grote betonnen bakken met drijvende bolders. Maar dan kan Wim niet meer sturen: de linker motor doet het niet. Afzetten, opnieuw starten... ja hij doet het weer. Maar een uur later weer, maar dit keer komt het niet meer goed. Gelukkig hebben we twee motoren en kunnen we de laatste 2 kilometers op één motor afleggen. In de haven, gelijk naar het kantoor, het is al na zessen, maar gelukkig is er nog iemand en kan er zelfs nog een monteur langskomen. Wim kruipt zelf vast even in het motorruim en doet nog een vervelende ontdekking: er is ook iets mis met de V-snaar van de rechtermotor. De monteur bevestigd later dat deze ook kapot is. Helaas geen officiële dealer dus veel meer dan de V-snaar vervangen kan de beste man niet. Die V-snaar moet dan eerst nog wel besteld worden en via via verstuurd worden. In het ergste geval liggen we hier dus zomaar een week stil. Morgen eerst maar even contact met onze Nederlandse dealer, kijken wat er geregeld kan worden.

M.H.

Wat een narigheid.
Maar afwachten hoe lang het gaat duren.
Jullie maken wel een schitterende reis, zeg.

Jullie zullen denken wie is dit?
De achterburen uit de straat van het hoekje.
We hoorde pas dat jullie aan het varen waren en we zeiden al tegen elkaar wat is het stil in het grote huis.
Na 3 weken hoorden we dit en nu jullie gevonden op een blog.
erg leuk.

groetjes jullie "achterbuurtjes "