jenisa.reismee.nl

Nog een dagje in de jachthaven van Valence - Eperviere

En daar liggen we nog een dag in de jachthaven van Valence die dus eigenlijk Eperviere heet. Wim staat klokslag 9 uur bij de monteur: we hebben zelf een V-snaar. Helaas er is ook een speciaal stuk gereedschap nodig om de juiste spanning op de snaar te krijgen en die heeft de beste man niet. Maar die heeft hij dus wel besteld en komt als het goed is vandaag binnen. Schoolwerk, boodschappen en wachten op de express post. En natuurlijk valt er altijd wel iets te klussen, schoon te maken. Iets voor 12 uur het verlossende woord, de spullen zijn er. Maar de mannen gaan eerst tot 2 uur met lunchpauze. Helaas nog even wachten dus. Om 2 uur staan ze echter direct op de stoep, ik bedoel zwemplateau, om niet veel later te melden dat er nog een probleem is: het mechanisme wat de spanning er op moet houden is dus ook kapot....... Maar onze monteur belt direct met de leverancier en het onderdeel gaat vandaag nog op de pos. Weer per expres, morgen voor de middag zou het dan hier moeten zijn. Dat wordt dus nog een nachtje hier blijven. Ondertussen leren we zo wel de andere mensen hier in de haven kennen. De rest van de middag brengen we door met voetballen, hardlopen en kolonisten. Natuurlijk nemen we ook een kijkje bij de boot van de familie van Dijk. Jammer hoor dat jullie net niet een weekje eerder hier zijn.