jenisa.reismee.nl

Het laatste stukje Rhone - Port Saint Louis

Vandaag het laatste stukje Rhone, de laatste sluizen. Ook vandaag weer een sluiswachter die quickly quickly roept: we kunnen zo mee in de sluizen. De laatste sluis wordt aangegeven als lastig, zeker voor en achter vast binden, snel eruit varen.... Wim trekt voor de zekerheid ook een zwemvest aan, voor als we echt 2 touwen nodig hebben. Maar ook deze sluis nemen we met één touw in het midden en we zakken hooguit 10 cm! Voor het licht op groen springt, mogen we van de sluiswachter al uit varen, voor het containerschip waarmee we in de sluis liggen. Die nu uit Kingston maar eigenlijk uit Harlingen komt. Helaas is het vandaag niet zo'n mooi weer, 's middags regent het zelfs een paar uur. In de haven van Saint Louis liggen we tegenover een supermarkt dus Isa en ik gaan eerst boodschappen doen. Daarna kan Wim het karretje gebruiken om benzine te halen. Ze hebben in de havens bij deze plaats alles, zelfs een creche, maar geen dieselpomp! Alleen op aanvraag komt een wagen voorrijden. Gelukkig gaat het maar om 200 liter, hoop loopjes, maar had veel erger kunnen zijn. De kinderen en ik maken nog een wandelingetje , lezen wat en spelen een spelletje. Morgen gaan we echt de zee zien! Voor jullie allemaal fijne Pasen.

oma Tiny en opa Cees

Goedemorgen,
ook een Vrolijk Pasen.
Zijn de eieren al verstopt???

Opa Frans en Oma Henny

Hoi !

Wij wensen jullie ook fijne dagen en hetzelfde mooie weer als bij ons.

Groetjes.