jenisa.reismee.nl

Eerste paas- en eerste zeedag.

Voor ons dit jaar geen uitgebreid paasontbijt. We staan vroeg op en varen al voor zevenen de haven uit. 's Morgens is de zee namelijk nog lekker rustig, dat vaart een stuk prettiger en schiet lekker op. Zowel Jens, Isa als ik slikken wel een tabletje, want we worden toch misselijk. Die we dit jaar hebben werken wel goed, na een uurtje voelen we ons een stuk beter. De zee wordt ieder uur heftiger en als de witte kopjes verschijnen, moet Isa toch overgeven. Maar we hebben ondertussen wel een flink stuk afgelegd. We hadden gehoopt tot Port Grimaud te komen maar dat lukt niet, morgenochtend het laatste stukje dan maar. En dan maar hopen dat de dealer snel tijd heeft voor de beurt en reparaties. Vandaag toch weer één keer storing op de linker motor. Eenmaal in de haven, het is Bormes geworden, houden we ons verlate Paasontbijt. Daarna allemaal douchen, aankleden en naar het strand. We hebben geen zwemspullen meegenomen, water is tenslotte nog maar 15 graden, maar de kinderen willen er toch in, dus in onderbroek de zee in. Weer opgedroogd lopen we langs het strand naar het volgende dorp, Le Lavandou. Nu krijgen we echt het Middellandse Zee gevoel: zon, zee, strand, boulevards, terrasjes en veel mensen. 's Avonds lees ik in de Capitool dat Lavandou beste kleine badplaats wordt genoemd.

Tiny

Wat een gezelligheid allemaal,
krijgen jullie nu echt het zwitserleven gevoel????
Geniet er van!
Doei
Tiny

Eric

Hoi allemaal, lekker dat de MIddellandse al zo snel is bereikt. Ik ben benieuwd naar het verdere reisplan. het weer zit hier trouwens enorm mee. Al een paar dagen 25+ graden, vandaag zelfs 34 gr. in de zon. Gisteren in de Reeuwijkse plas gevaren/kanoed en gezwommen (Simon, Eline vond het nog te koud), en vandaag Pasen gevierd met Ernst, Liesbeth en de kinderen. Groetjes, Eric.

sascha

hoi isa,
dus het varen op de zee valt niet mee,
jullie hebben al wat meegemaakt hoor.
leuk om jullie volgen ,groetjes aan jens en je ouders
ik mis je,doei
groetjes sascha

sanne

hoi isa ! ik hoorde in het berigt dat je over gegeven hat dat was niet lekker en was je met het over gegeven groen en jens ook??..........groen ??? en ik mis je xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx