jenisa.reismee.nl

Op naar Port Grimaud voor een grote verrassing.

Ook vandaag tweede paasdag vroeg op. De zee is niet zo rustig als gisterochtend bij vertrek, maar het is goed te doen. Isa ligt sowieso nog te slapen en het is vandaag maar een klein stukje. We komen langs San Tropez en zien van afstand al een aantal grote jachten liggen. In Port Grimaud aangekomen, vinden we een plekje met uitzicht op zee aan de achterkant en zicht op het strand aan de voorkant. Ontbijten, soprondje en naar de wasserette vult de ochtend. Terwijl de was in de machine zit, lunchen we op het centrale pleintje. Daarna terug naar de boot en dan kunnen Jens en Isa zelf met het rubber bootje naar het strand varen en spelen. Voor Wim en mij begint het wachten want we krijgen bezoek uit Nederland. Ook dit keer weten de kinderen van niets en vooral voor Jens zal de verrassing groot zijn: Joost komt op bezoek. Met wat vertraging door de files komen Joost en Jeannette dan toch aan. Ze verstoppen zich in de boot en dan roep ik Jens en Isa om te komen eten. Niets vermoedend komen ze aanvaren en dan springt Joost te voorschijn. Even weet Jens niet wat hij moet zeggen maar de rest van de avond zijn de heren alleen maar aan het kletsen. Ze hebben amper door dat we de boot verleggen en daarbij tot twee keer toe een touw in één van de schroeven krijgen. Wim moet het water in om het touw eraf te wikkelen.