jenisa.reismee.nl

Een hobbelige dag

Koninginnedag in Nederland, hier een gewone zaterdag. Maar wel een winderige zaterdag, witte koppen in de baai en de golven slaan over de rotsen. Het was een hobbelige, wiebelige nacht en het gaat vandaag niet beter worden. Voelde ik me gisteravond toch een beetje dizzy, Jens is vandaag al misselijk bij het opstaan. De boot gaat echt alle kanten op, ook de grote jongens om ons heen. We besluiten nog maar een dagje in Grimaud te blijven, maar dan wel aan een steiger in het dorp. De jongen van de Capitainerie loodst ons er heen en helpt aanleggen, bang als ze zijn dat met deze wind we ergens tegen aan botsen. Het valt mee en we krijgen een mooi plekje onder de kerk, midden in het centrum. Stom dat we gisteravond al niet zijn gaan verliggen. Nu kunnen we rustig ontbijten en daarna stappen we op de fiets. Het is een flinke klim naar Grimaud, we doen bijna een uur over 6,5 kilometer. Maar wat je omhoog moet, ga je uiteindelijk ook naar beneden houden we de kinderen voor. Eenmaal boven tijd voor een ijsje, die hebben we wel verdiend, ieder ander komt of met een auto of met het treintje boven! We bekijken het dorp en de ruïne van het kasteel en lunchen op een terras. Dan gaan we remmend, zonder te trappen de berg weer af. We fietsen een rondje langs de wijngaarden en door Cogolin. Helaas zijn er niet overal fietspaden en soms staan we doosangsten uit als er weer een auto met 90 voorbij raast. De volgende stop is het speelterrein met wel 10 verschillende springkussens. Jens en Isa klimmen en springen er op los, terwijl Wim en ik achterover in lekkere stoelen hangen.