jenisa.reismee.nl

Op naar St Tropez

We verlaten vandaag ‘ons' haventje Grimaud, buiten Parijs hebben we nergens zo lang gelegen. Al bij het wegvaren blijkt dat er toch nog storingen zijn. Maar St Tropez is dichtbij, dus we gaan er wel naar toe. We mogen niet midden in de oude haven langs de kade, maar wel net er buiten. En voor we aangemeerd zijn, spreken de eerste Hollanders ons al aan: 'zo, jullie zijn ver van huis'. Alsof zij dat dan niet zijn. Natuurlijk gaan we bootjes bekijken en we zien onze nieuwe buren arriveren. We komen met onze punt net bij zijn eerste raampje, van achteren geteld. Jens wil graag de Jems hebben of anders de Ninja. Voor de kinderen is het lastig voor te stellen dat deze boten in geen één Nederlandse haven passen en dat als je ze cadeau krijgt je ze nog niet kan houden, onderhoud is al te duur, laat staan er mee varen. 's Middags kolonisten we en Isa en ik gaan nog even winkelen. Wim lost ondertussen één storing op: er was een kabeltje los gegaan, waarschijnlijk bij het neerzetten van één van de kratten in het motorruim. Eten doen we aan de boulevard bij Café Paris waar Jens de barvrouw wel erg leuk vindt.

Alex

Hey Jens,

waar blijft die foto van die leuke barvrouw ????

groetjes uit Rotterdam