jenisa.reismee.nl

Een hoop ongemak

We vertrekken op tijd naar Antibes om de nieuwe douchedeur te bestellen. De zee is rustig en dus kunnen we lekker door varen. Dichtbij Antibes liggen een aantal grote jachten, we zien er zelfs één met helicopterdek. Eenmaal in Antibes blijkt de jachthaven geen plaats te hebben. De grootste jachthaven van Europa, 2000 plaatsen en geen plek? Maar als we uitleggen dat we naar de dealer moeten vanwege een storing, mogen we tijdelijk aan de meldsteiger liggen. We liggen echter nog maar net of een man komt vragen wat we hier doen. Het blijkt de steiger te zijn van de tenders, de bijbootjes van de grote jachten. Maar ook hij heeft begrip voor ons probleem en we mogen even blijven liggen. Wim gaat op de fiets naar de Beneteau-dealer, terwijl ik met de kinderen op de boot blijf. Bij de dealer is nog wel de nodige onduidelijkheid maar als de juiste man gevonden is, lukt het toch om de deur te bestellen met levertijd volgende week. Terug op de boot proberen we of er alsnog een plek voor ons is, maar helaas. Dus vertrekken we terug in de richting van Cannes. Een baai verder vinden we uiteindelijk een plekje in Juan les Pins. Hier loopt een druk, ongeduldig Frans mannetje te gebaren en te wijzen. Maar we zijn allang blij dat er een plekje is. Of we morgen ook mogen blijven is nog de vraag. Wim en de kinderen gaan boodschappen doen, ik blijf op het dek lezen. Door de hitte valt mijn iphone uit, maar gelukkig krijgt Wim hem 's avonds gereset. Andere 'problemen' van vandaag: de garage die weer niet open wil, de linkerflab die het na de rechter het begeeft, de douche die niet doorloopt, een ringetje die op onverklaarbare wijze verdwijnt, een ander onbekende die te voorschijn komt en een havenkaartje dat in het water valt. Maar verder gaat het allemaal goed met ons!

Jan M.

Hallo Wim en Claudia,

Ook al laat de techniek het eventjes afweten, het blijft een fantastische reis als je het ons vraagt. Kop op !! en mochten jullie vraag hebben naar een "ingebouwde monteur" laat het maar weten, dan kom ik wel richting zuid Frankrijk (heb nu toch niets te doen hahaha)
Veel plezier nog. Gr. Jan