jenisa.reismee.nl

Een dagje zee

We zijn niet al te vroeg wakker en het lukt maar net om voor 10 uur te vertrekken. De havenmeester is al een paar keer komen kijken.... We varen naar de eilandjes voor de kust van Cannes en gaan daar voor anker. Ook voor ons is de meivakantie voorbij: er moet weer schoolwerk gedaan worden. De zee is echter niet heel rustig en het valt niet mee om te concentreren. Jens en Isa klagen alle twee over misselijkheid en na het rekenen houden we het maar voor gezien. We blijven de rest van de dag wat dobberen, lezen en zwemmen. In de loop van de dag krijgen we steeds meer bezoek: een aantal van de grote boten uit Cannes komen en lunchen. Van de Marcelina kunnen we bijna zien wat er geserveerd wordt zo dichtbij zijn ze gaan liggen. Het echtpaar laat zich totaal verzorgen door de vier bemanningsleden. Wij picknicken op het voordek met een broodje. Eind van de middag varen we naar Port de la Raque, naar de werkplaats van Arie de Boom. Na het eten nog een potje kolonisten, voor het eerst met zeevaarders.

Chantal

Je zal toch zo'n moederdag hebben.......!!!! Geniet er maar lekker van allemaal! Geweldige omgeving!

Groetjes,
Chantal

peter vos

Alles weer eens even doorgenomen. Wat een fantastische reis en wat genieten jullie lekker. Uiteraard moeten er dingen mis en kapot gaan, dat hoort erbij, maar gelukkig geen echt ernstige dingen. Ik geniet lekker mee. Was afgelopen week op Mallorca en dacht daar nog aan jullie. Ook een fantastisch gebied om met de Beneteau te varen. Veel plezier weer de komende tijd!
Groet, peter Vos