jenisa.reismee.nl

In de takels en op de kant

Om 7 uur de wekker, dat is lang geleden en dan hebben we een uurtje voor bekende ochtendritueel. Stipt om 8 uur staan de man van de botenlift bij de boot. Isa wilde heel graag in de boot blijven terwijl we de lucht in gingen, maar helaas dat mag verzekeringstechnisch niet. Maar ook vanaf de kant is het een indrukwekkend gezicht hoe de boot uit het water getild word. Eenmaal op de bok gaan we weer aan boord en begint de schooldag, er moet nog één en ander van gister ingehaald worden. Maar ja leg dat maar eens uit aan de werklui op deze werf. Het is een vreselijke herrie van allerlei schuurmachines, piepjes etc. De ipod met tweekoptelefoons zorgt voor 'rust' waardoor het toch lukt om de maandag en dinsdagtaken af te krijgen. Met de reparatie gaat het minder vlot. De uiteindelijke conclusie is dat onze boot niet echt geschikt is voor dit systeem. Maar uiteindelijk lukt het om de trims er werkend op te installeren. Niet gebruiken en terug in Nederland een definitieve oplossing zoeken. De mensen zijn zo aardig om ook de beschadigingen op de romp bij te werken. Het is al na vieren voor we uiteindelijk in het water liggen. Maar ik heb de dag wel goed kunnen gebruiken voor het bijwerken van de site, administratie, knopen aannaaien etc. Eenmaal onderweg proberen we de douchedeur toevallig al gearriveerd is, helaas die is er nog niet. Dan toch maar doorvaren richting Nice. Helaas de jachthaven is vol, maar we vinden wel een plekje in Saint Laurant, zeg maar het Scheveningen van Nice.

jan en wendy & kids

hopen dat nu alle technische problemen verholpen zijn ! fijne dag, groetjes!