jenisa.reismee.nl

Op naar de sterren.

Vandaag kunnen we in Antibes de nieuwe douchedeur ophalen. Cyrill is zo aardig om hem naar de jachthaven te komen brengen. Voordat Wim klaar is met tanken komt hij al aanrijden. We willen eigenlijk Antibes bezoeken maar wederom geen plek, ook niet voor een paar uurtjes. Gelukkig heeft Cannes wel plaats: de plaats waarom het in deze buurt zo druk is, heeft als enige een plekje in de haven voor ons. We zijn nog niet aangemeerd of we zien vlakbij een heleboel lampen flitsen en horen de Angelina roepen. Op nog geen 100meter is een persconferentie aan de gang. Helaas kunnen we er verder niets van zien. Later blijkt dat vanavond er een groot feest is. Eenmaal op de boulevard zien we dat heel veel mensen zich verzamelen bij het grote theater. Veel politie en hekken, pasjes om binnen te mogen komen en allemaal mensen die Michael willen. Het blijkt om de première van de film Michael te zijn. We zien de regisseur en hoofdrolspelers op de rode loper poseren, maar helaas wij kennen ze niet. We verbazen ons over de mensenmassa's, wat een verschil met vorige week, lopen wat rond en schuilen voor de regen. Het is de eerste bui in weken! Grappig is wel dat de mannen van de hoedjes en zonnebrillen nu in ene paraplu's verkopen. Gelukkig is het binnen het uur weer droog.