jenisa.reismee.nl

Hoeveel weertypes kun je hebben op één dag?

We worden wakker met een stralende zon en veel flitslichten van alweer een persconferentie. Robert de Niro, SJP, Gwen Stefanie en vele andere zijn gearriveerd. Na het ontbijt varen we richting de eilanden voor de kust. Het is er al best druk en er komen vooral heel veel zeilboten aan. Het betrekt en de golven komen op. Dus geen zwempartijtje maar op naar Nice. Eenmaal uit de beschutting van de eilanden blijken de golven alweer hoger dan gepland en de windvoorspelling is van 2 naar 6 gestegen. Het wordt dan ook een onrustige tocht, met spuugemmer bij de hand. Ondertussen schijnt de zon nog flink en wordt het ook erg warm in de tent. Gelukkig kunnen we het laatste stuk, met de golven opzij, toch hard en zijn we een uur eerder dan verwacht in de haven van Nice, zonder dat iemand gespuugd heeft. Een salade en broodje smaken goed en dan maken we nog een wandeling door Nice. Helaas laat de zon ons in de steek en is het grijs en grauw. We eindigen op een terras tot de eerste regendruppels. We moeten terug naar de boot dus toch maar lopen, maar algauw gaat het steeds harder regenen en zelfs hagelen. Op nog geen 200 meter van de boot toch maar even schuilen. Maar uiteindelijk zijn we toch behoorlijk doorweekt. Snel omkleden, paraplu's en naar de bushalte. Ondertussen breekt de zon door en de paraplu's blijven ingeklapt. Het is alweer tijd voor pa en ma om te vertrekken. Als ze wegrijden moet Isa even heel erg huilen maar Jens en een ober weten haar weer aan het lachen te krijgen.

Bart en Ineke.

Het waren super leuke dagen.We zijn blij dat we het gedaan hebben. Veel plezier verder met veel zon.
gr.........