jenisa.reismee.nl

Hop on, hop off in Nice

Het is weer stralend weer vandaag en dat komt goed uit, we gaan met de dubbeldekker Nice bekijken. Dat is toch een stuk lekker op het 'bovendek' vergeleken met Parijs. De bus stopt vlak bij de boot dus we hebben de eerste bus van de dag. Helaas blijken vandaag alle musea gesloten te zijn, dus geen Matisse en Chagal vandaag. Maar we zien nog genoeg andere dingen en horen weer een hoop feitjes. Wisten jullie dat Nice eerst helemaal niet bij Frankrijk hoorde? Of dat de in de Nice de grootste Russisch orthodoxe kerk buiten Rusland staat? We lunchen in het Negresco hotel, in een soort caroussel en verbazen ons over de luxe in het hotel. Het oude Nice heeft leuke winkelstraatjes en het uitzicht bovenop de berg, maakt de klim de moeite waar. Voor de kinderen is er een speeltuin, dus ook zij weer blij. We nemen de laatste bus voor nog een rondje en zien zo ook alle stukjes die we eerder over geslagen hebben. 's Avonds is het heel gezellig op de Cours Saleya, waar dan pas de markt en muziek begint.

Annetta

Als jullie nog ff in Nice blijven, moet je eigenlijk een auto huren en de achterlanden bij Nice inrijden. Is echt supermooi.
Kus, Annetta