jenisa.reismee.nl

Ciao Italia

Vandaag is de zee een spiegeltje en na een rustig ontbijtje zetten we het gas open en voor de middag meren we aan in Imperia, onze eerste stop in Italie. Het is een supergrote, nieuwe jachthaven en volgens de navigatie liggen we midden in zee, terwijl we toch echt aan stijger G liggen. Het is wel even wennen met het taaltje. Maar Frans verstaan ze hier ook. Na ons, voorlopig laatste, Franse stokbroodje is het schooltijd. Jens en Isa gaan een paar uurtjes aan de slag en daarna gaan we op de fiets de boel verkennen. Het verkeer is behoorlijk druk, de straatjes smal en steil. We zien echter al gauw een lift naar boven, dus de fietsen gaan op slot en wij in de lift. Na 3 liften zijn we boven, drinken ons eerste drankje op Italiaanse bodem en bekijken de kathedraal. Wat een licht al dat italiaanse marmer vergeleken met de donkere Franse, houten, glas-in -lood kerken. Het ruikt er ook anders, een hele lichte wierook geur. Natuurlijk willen de kinderen een kaarsje branden, heel raar electriche kaarsen, dus gewoon een knopje omzetten. Terug beneden fietsen we kriskras door het dorp opzoek naar een supermarktje. Terug op de boot nog even school, koken en eten.

Marinka en Ellen.

hallo daar. ook wij volgen jullie. zien af en toe goede berichten waar wij blij van worden (ha ha ) leuk om alles te lezen en jullie te volgen.
heel veel reis plezier verder.
Ps lekkers truffel eten Italie.