jenisa.reismee.nl

Op naar Genua.

Vandaag draaien we het om, 's morgens werken en 's middags varen. Dit omdat de wind 's middags gaat liggen en dat vaart een stuk rustiger. Dus na het ontbijt gaan de kinderen direct aan de slag met hun schoolwerk. En hard ook zodat ze morgen niets hoeven te doen. Nog even lunchen en dan de zee weer op. Het is super weer en we zien in de verte Corsica liggen. Maar we gaan toch echt eerst een stuk Italiaanse kust doen, die echt geweldig mooi is. Moet ook met een auto een schitterend stuk zijn. Het varen gaat weer super en we zijn in 2,5 uur in Genua. Tanken, aanleggen en dan de stad in. We liggen echt midden in het oude centrum en lopen zo de nauwe winkelstraatjes in en zien de eerste monumenten. Ook veel dames in de smalle steegjes, echt een havenstad zullen we maar zeggen. We eten in een klein restaurantje vlak bij de haven. Voor de kinderen hun eerste echteItaliaanse pizza en voor ons de plaatselijke specialiteit, tagliatelle pesto genovesa. De taal is even wennen, we gaan automatisch op de Franse toer, om via het Spaans in het Italiaans te eindigen.