jenisa.reismee.nl

Nog een dagje Genua.

Ook vandaag blijven we in Genua. Allereerst bezoeken we het piratenschip van de film Pirates van Roman Polanski die één steiger verderop ligt. Daarna lopen we weer het oude deel van Genua in, we bezoeken allereerst het huis van Columbus, die dus in Genua geboren is. Daarna bezoeken we 'Rolli' een straat vol paleizen die onder het werelderfgoed vallen. We hebben geluk want het is 'Rolli weekend', zeg maar open monumentendag, voor de 2e keer pas in de geschiedenis, en we kunnen dus ook binnen kijken. We verbazen ons erover dat in een aantal nu bedrijven gevestigd zijn, je zal maar de spiegelzaal als vergaderzaal hebben. Ook verbazingwekkend is dat de gevels beschilderd zijn, dus al die marmeren zuilen en versierselen die je denkt te zien, nep. We lunchen op z'n Italiaans met pasta vooraf en daarna vlees, gaan nog met een kabelbaan bergop en belanden in een rustig groen park met een observatorium. Terug naar beneden besluit ik dan toch die ene Prada tas te kopen bij één van de tientallen handelaren aan de haven. Maar net als we aankomen pakt iedereen z'n spullen in, er komt politie aan. Het is echt één grote komedie, twee wagens rijden rondjes en de tientallen verkopers staan nog geen tien meter verderop bepakt en bezakt te wachten tot ze weer weg zijn. Al met al duurt dit een kwartiertje maar dan kan ik toch mijn eerste Prada tas kopen. Terug op de boot kijken we de film Kruistocht in Spijkerbroek die deels in Genua speelt, helaas herkennen we niets. Net als gisteravond in het erg druk in de haven met het restaurant gelijk bij onze boot, live muziek en onze buren die om elf uur 's avonds pas met z'n allen achter op het dek gaan eten. Het is hier namelijk erg lekker warm, de airco staat aan boven was het vanmorgen om 9 uur al 46 graden, in de zon met het dak dicht. De avonden brengen we nu dus buiten door met citronella kaarsjes want ook de eerste muggen zijn gearriveerd.

Mirjam

Hey hallo,
Lekker warm lees ik kan je niet wat hierheen sturen? Hier is het nu bewolkt. Leuk is dat toch met die verkopers zo gaat het echt overal als de politie komt allemaal weg en ze zijn de bocht nog niet om of daar zijn ze weer geweldig. Doe mij ook maar een prada tas haha. Hier vordrert het al aardig maandag wordt de keuken geleverd en dinsdag geplaatst. Ik zal aan Stef vragen of dat hij een paar foto's wil sturen. Groetjes daar xxx