jenisa.reismee.nl

Op weg naar Pisa

Allereerst moet er vandaag wat schoolwerk van gister ingehaald worden. We zijn dan wel een aantal maanden op reis, maar Jens en Isa hebben gewoon iedere week een weekplanning en die moet wel af. Dus vandaag extra hard aan de slag. Ondertussen kan ik mooi de boot soppen. Net voor de middag vertrekken we richting Pisa. Lunchen doen we aan een strandje. Er staan iets meer golven, stroming dus Wim probeert eerst of het veilig zwemmen is. Moet lukken, maar dan zien we heel veel kwallen en de kinderen willen dus echt het water niet meer in, ik trouwens ook niet. Dan maar met het bootje naar het strand en onderweg kwallen vangen. Het strand hier is een goede juttersplaats en met aangespoelde stukken wordt van alles bedacht, tot een heuse wc aan toe. Isa maakt een gedenkteken voor wit-zwarte poes die nu al 4 weken zoek is. Dan varen we verder naar Marina Pisa, maar de meneer van de haven wil ons niet laten overnachten, we worden met veel gemopper en handgebaren weggestuurd. Dan maar door naar Livorno en morgen met de trein naar Pisa. Maar ook in Livorno hebben we niet zomaar een plekje. De eerste drie mensen aan de telefoon spreken of geen Engels, of weten niet of er plaats is. Eenmaal in Livorno krijg ik van de kustwacht een aantal telefoonnummers die het echter geen van allen doen. Via verschillende mensen, veel gebaren en een enkel woordje Engels komen we uiteindelijk toch bij de juiste persoon terecht en krijgen een plekje aan de kade.

stijn

hoi jens

de kwallen waren eng zeker.

groetjes stijn

stijn

HOI JENS
Mooie tocht hebben jullie gemaakt hoor.
Is het nog leuk op de boot?
Vast wel.

IK MIS JE