jenisa.reismee.nl

Sneeuw

Gelukkig is het als we opstaan weer droog want vandaag gaan we wandelen. Eerst de auto ophalen, een splinternieuwe Scenic. We gaan naar de Gorges de Restonica, de weg erheen is al erg mooi. Hoe verder we komen, hoe smaller de wegen. Onderweg even een stop bij een drogist voor pilletjes, Isa is misselijk van alle bochtjes. Met de auto rijden we tot 1375 meter hoogte. Het laatste stuk is echt smal en bochtig. Jens zou het liefst willen lopen en Wim had liever zelf gereden. Tja en als we een tegenligger krijgen ben ik ook niet blij, gelukkig gaat hij in zijn achteruit naar een breder stukje. Als we uitstappen waait het flink en we zijn blij met onze vesten. De tocht begint nog met een soort van pad, maar algauw is het gewoon over keien, op zoek naar de volgende gele stip. Na een flinke klim komen we op een vlakker stuk, maar daarna begint pas het echte klauterwerk. Redelijk stijl omhoog over allemaal keien. En dan te bedenken dat we de makkelijke route genomen hebben. Maar eenmaal boven een prachtig uitzicht. Helemaal leuk is ook dat we bij de sneeuw komen, natuurlijjk worden er een paar sneeuwballen gegooid. Terug is het minder zwaar, maar wel gevaarlijker. Zeker de stukken waar het water naar beneden stroomt en alles glad is. Maar we komen, op een enkele blauwe plek na, veilig beneden. Op de terugweg vallen Jens en Isa in slaap en ga ik nog snel naar een supermarkt voor extra voorraad water en limonades. Het is al acht uur geweest als we terug bij de boot zijn, dus eten we vis op de boulevard.