jenisa.reismee.nl

Zon en onweer op zee

Het was een heerlijk rustig nachtje en vanochtend is de zee onze douche. Onze strand/zeedagje begint zo heerlijk ontspannen. Geen warme auto, geen files, gezoek naar parkeerplek etc. Het water is ondertussen ruim boven de 20 graden en dus ook echt heerlijk. De kinderen maken de boot schoon, rondom met een klein sponsje, en ook de fenders worden geboend, zijn ze eindelijk weer een beetje wit. Er is slechter weer voorspeld voor de komende dagen, dus besluiten we niet de baaitjes van de eilandjes hier op te zoeken, maar een plekje in de haven van Bonifacio. Onderweg er naar toe wordt de lucht steeds donkerder en op de radar zien we de regenbuien verschijnen. Eerst onweert het alleen nog in de verte, maar we moeten dwars door de bui heen en schuilen even in een baai. Al snel schijnt de zon weer en varen we rustig verder. De kliffen bij Bonifatio zijn echt indrukwekkend. De haven ligt heel rustig in een inham tussen de kliffen, alleen is de kade vol met restaurants en bars. Dat belooft wat voor vanavond.