jenisa.reismee.nl

Bonifacio

Geen rustig nachtje voor ons vannacht, de terrasjes bleven tot laat open en de disco kunnen we ook goed horen. Gelukkig wel leuk muziek. We zijn dan ook niet echt vroeg op, maar dan is het wel tijd voor schoolwerk. Isa hoeft alleen nog extra werk te doen, maar Jens heeft nog een aantal lessen en toetsen te gaan. Ondertussen zien we de rondvaartboten af en aan varen. Het vakantieseizoen is hier volop begonnen. 's Middags bezoeken we de ‘Hoge Stad', de haven beneden omgeven door restaurants en winkels, maar de eigenlijke stad ligt bovenop de kliffen. We nemen het treintje naar boven en bezoeken allereerst het kerkhof. Een heel bijzonder plekje, het zijn net huisjes met straatjes, bijna een dorpje, en dat bovenop de kliffen. Jens en Isa willen voor onze familie ook een huisje om in begraven te worden. Daarna bezoeken we de stad, nauwe smalle straatjes en de buitenste rand huizen echt op de rand van de klif. We lopen de Escalier du Roi d'Aragon, 187 treden naar beneden langs de klif naar de zee. Daarna loopt een pad een stuk langs de zee naar een inham in de klif. Terug naar boven is wel pittig, de treden zijn een stuk hoger dan normaal. Daarna lopen we terug door de stad, naar beneden terug naar de boot. Het begint ondertussen zachtjes te regenen en volgens de voorspelling blijft dat het voorlopig doen.