jenisa.reismee.nl

Regel- en werkdagje in Bonifacio

Ook vannacht weer veel herrie vanaf de kade, alleen tussen half vier en half zes is het helemaal stil. Vandaag gebruiken we voor veel schoolwerk, was en dingen regelen. Ondanks dat we een nieuwe boot hebben, is er wederom storing. Ook dit keer zijn de motoren de boosdoeners, of beter gezegd bepaalde stuursensoren. Ook de trimflabs zijn weer kapot, maar dat laten we zitten tot in Nederland. De sensoren moeten echter wel gemaakt worden. We besluiten dat we nog wel naar Sardinië varen, we moeten wel want volgende week stappen we in Porto Torres op de ferry naar Barcelona, maar daarover later meer. In ieder geval nemen we het risico om er heen te varen, de kans dat beide sensoren van alle twee de motoren definitief ermee ophouden is klein. Wel gaan we recht oversteken en dan langs de kust naar het Westen. Alles is een hoop geregel en veel gebel, maar ondertussen kunnen de kinderen veel schoolwerk doen en is er tussendoor ook tijd voor het welbekende potje kolonisten, dit keer overtuigend gewonnen door Jens.