jenisa.reismee.nl

Het laatste stukje naar Porto Torres

Het waait minder als gister dus we hopen op een iets rustigere vaart als gister. Achteraf is het toch zeker windkracht 6 geweest. Vandaag wordt er windkracht 4 voorspeld en er staat inderdaad minder wind. De kinderen kunnen gewoon een spelletje doen onder het varen en niemand voelt zich beroerd. Als we bij Porto Torres aankomen worden de kinderen helemaal blij, er staat een kermis op de kade. We willen direct tanken maar kunnen de pomp niet vinden, hij blijkt verstopt in een metalen box. Maar er heeft net iemand getankt en we kunnen beter een paar uur wachten. Dan maar aanmeren in de haven, tanken zien we later dan wel weer. Eerst is het tijd voor school: Jens heeft maar liefst 4 toetsen vandaag, dus even tijd en rust daarvoor. Wim kan ondertussen de laatste dingen regelen voor de monteurs die morgen komen en de nieuwe storingen zelf oplossen. Na een kapotte ruitenwisser gister is er vandaag een brom vanuit de buiten kookplaat. Helaas moet er in de kinderkamer het plafond voor uit om bij de draden te kunnen. Het wordt dus een echt rommel / klusmiddagje. De kinderen vermaken zich op de steigers met hun visnetje en hebben recordvangsten. Maar uiteindelijk gaat de hele vangst terug in zee en gaan wij in het dorp eten. Terug in Italie willen we weer eens echte pasta en pizza. Tja en voor 3,50 euro kunnen wij zelf geen pizza maken. Daarna is het dan toch eindelijk tijd voor de kermis. Helaas voor Isa, mag ze niet in de attractie waarin je over de kop gaat, maar gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke dingen.