jenisa.reismee.nl

Bezoek van twee monteurs en een groot dorpsfeest

Gisteravond en vannacht weer lekker kunnen genieten van de muziek van zowel de kermis als de dj's. De kade is namelijk ondertussen ook volgebouwd met standjes. We zijn in een groot dorpsfeest beland. Maar wat ons vandaag vooral bezig houdt is of de reparatie gaat lukken. Voor tienen staan er twee monteurs bij ons op de stoep. Gelukkig spreekt één redelijk Engels, dat is in Italië niet gebruikelijk. Ze gaan aan de slag, maar het lukt hen niet om via de computer contact te maken met de motor. Hierdoor komen ze niet te weten welke sensor er kapot is. Met wat draadjes knippen, wisselen en nog wat onduidelijke dingen weten ze nu wel zeker dat het de rechtermotor is. Het is nu alleen nog de vraag welke van de twee kapot is. Helaas moeten we sowieso het water uit om de sensor te vervangen. Tja dat wordt dus terugkomen voor de mannen. Ondertussen heb ik boodschappen gedaan en ben er achter gekomen dat er geen wasserette in Porto Torres is. Dus het kleine wasmachinetje wordt te voorschijn gehaald om wat wasjes te draaien. Het is lekker weer, dus drijfnat ophangen is geen probleem, drogen doet het wel. 's Middags gaan we op de fiets naar het strand. Een lief baaitje met een heleboel Italianen, waar we heerlijk zwemmen en snorkelen. Op de kade zijn ondertussen naast alle bartentjes ook eettentjes verschenen, dus de kipkerrie die voor vanavond bedacht was, stellen we een dagje uit. Over tenten gesproken, daar zijn wat vragen, onduidelijkheden over. We hebben dus aan de achterkant van de boot een tent om de boot helemaal dicht te kunnen maken. In Nederland ook erg handig om het een beetje warm te hebben. Maar we hebben nu al maanden mooi weer en de tent hebben we er helemaal afgeritst en weggeborgen in de punt. Tja en als je dan één dagje met wind hebt, ga je die tent niet tevoorschijn halen en wordt je dus nat. In ieder geval wij dus de kade op, varken van het spit gegeten en nog een paar kermisattracties gedaan. Vanuit het reuzenrad zien we ook grote mensenmassa's in het dorp zelf. Daar dus ook nog even kijken, één lange braderie. Het eind halen we niet, te lang en te druk. Porto Torres heeft ongeveer 22.000 inwoners en het lijkt erop dat ze allemaal in de 'hoofdstraat' lopen.