jenisa.reismee.nl

Viva Espagna

De wekker stond om 3 uur, maar we hadden hem niet nodig. Om 2 uur worden we wakker gemaakt door Jens, Isa is aan het overgeven. Alles onder en dus staan we een uur voor vertrek lakens uit te spoelen. Daarna allemaal kort douchen, aankleden en toiletspullen pakken. Wim kruipt ook nog even in het ruim om allerlei schakelaars uit te zetten, alle grote stroomverbruikers moeten uit. Ondertussen geeft Isa nog een paar keer over. Op de kade zijn nog steeds honderden mensen feest aan het vieren, wat zal het heerlijk rustig zijn in St Pere. De taxi is precies op tijd en brengt ons naar de vertrekkade. Het inchecken is zo gebeurd en dan op naar de boot. We zien hoe de boot aanmeert en niet veel later mogen we aan boord. We brengen de tassen naar onze hut en Wim en Jens gaan buiten kijken. Isa gaat haar bedje in, de prullenbak naast haar als spuugemmer. Uiteindelijk slapen we allemaal nog een paar uurtjes, gaan om beurten ontbijten. Als Isa uiteindelijk wakker is gaan we in een lekkere zithoek zitten en daar brengen we heel wat uurtjes rond. Af en toe lopen we een rondje, kijken bij het zwembad en luisteren naar de muziek. Het is al bijna 7 uur voor we in Barcelona aankomen, met een bus weggebracht worden naar de terminal en dan een taxi naar het vliegveld nemen. Hier staat de auto klaar waarmee we het laatste stukje kunnen rijden. Het lukt weer niet om Wim als bestuurder te krijgen dus moet ik achter het stuur. Ondertussen zijn zowel Isa als Jens niet lekker, de vermoeidheid slaat nu echt toe. Maar dat is snel vergeten als we in St Pere aankomen. Helemaal blij om opa en oma te zien en ook Henri is van de partij. Nieuwe boekjes, fristie en nog even het zwembad in en dan lekker naar bed.