jenisa.reismee.nl

Oud en vertrouwd, maar toch anders

Het lijkt toch wel weer als vanouds. Uitslapen, Henri zorgt voor de broodjes, ontbijten, de mannen naar Lido, de vrouwen met een boekje in de zon. Lunch, opa naar bed, rest hangt rond bij het zwembad, Wim doet wat klusjes. Maar het is toch allemaal net even anders dan al die andere jaren. Ook de Spaanse vrienden vinden het heel bijzonder dat Cees en Tiny toch weer in St Pere zijn en Sagrado en Marie hebben dan ook voor vanavond een feestdiner in hun oude restaurant geregeld. Ook Wim en Els en Tom en Coby zijn uitgenodigd. En wat niet vaak gebeurd, Sagrado en Marie schuiven zelf ook aan. Sagrado is speciaal in de bergen paddenstoelen gaan plukken en heeft een patrijs geschoten voor over de salade. En hij kruipt voor deze keer zelf weer achter het fornuis en heeft een heerlijk diner gemaakt. We beginnen met allerlei tapas, vlees, vis, groenten en hij blijft steeds nieuwe gerechtjes op tafel zetten. Als hoofdgerecht kunnen we kiezen uit vlees of vis en volgens Jens is het de lekkerste biefstuk ooit. Hij heeft zijn bord zo snel leeg dat Sagrado er nog 2 voor hem bakt. Marie heeft een heerlijke taart gemaakt als toetje. Helaas wordt het op het eind toch een beetje haasten om Cees op tijd terug thuis te krijgen. Wij blijven nog voor een laatste drankje. Terug thuis zijn de kinderen verdwenen, ook een oude gewoonte ze liggen verstopt in het zwembad. Jens heeft vannacht een kamer voor zichzelf allen, Isa slaapt gezellig bij oma.

Chantal

Fijn dat jullie bij Cees en Tiny in Spanje zijn! Bijzonder ook vooral!
Geniet er van.

Groetjes aan jullie allemaal.

chinouk

heey lukt het spaans een beetje stomme taal he :(