jenisa.reismee.nl

Weer "thuis"

Na een heerlijk nachtje, ondanks het gebrom van de motoren, zijn we te vroeg voor het ontbijt. Dan maar even in de lounge ruimte wachten. Na het ontbijt gaan we naar het bovenste dek en zitten bij het zwembad in het zonnetje. Er breekt nog net geen ruzie uit over de ligbedden, wij doen er niet aan mee want moeten toch zo van boord. Het overgrote deel van de mensen met bestemming Rome moeten nog even. Eenmaal in Porto Torres zijn we snel van de boot, in de bus die klaar staat en in vijf minuutjes bij 'onze' haven. De Jenisa ligt er nog precies zo bij als we haar achter lieten, beetje muf en warm. Het is hier boven de 30 graden! En hoewel ik toch best al bruin ben, heb ik 's avonds 'witte' brillenpootjes op m'n gezicht. De kinderen duiken gelijk hun hutje in en spelen daar een paar uur. Ik pak de tassen uit, was Isa's lakens nog een keer en doe boodschappen. De laatste uurtje van de middag lig ik lekker te lezen op het voordek. Wim heeft contact met alle instanties over morgen. De sensoren zijn gister binnen gekomen, na een wereldwijde oproep waren ze gelukkig in China op voorraad! De monteurs staan om 10 uur op de stijger en de kraan is geregeld. Ook uit Nederland is er goed nieuws, we krijgen een nieuwe douchedeur van kunststof en ook de vorige deur wordt vergoed. Na het eten weer eens een potje kolonisten en een Engelse detective kijken.

Bart & Ineke

Dat is dan goed nieuws, houden zo.
gr.........XXXX