jenisa.reismee.nl

De Volvo monteurs komen weer langs.

Ontbijt, kinderen aan het schoolwerk en al voor tienen zijn daar de monteurs. We varen naar de andere kant van de haven en daar staat de kraan klaar. We moeten allemaal van boord en dat is maar goed ook. Het takelen gaat niet in één keer goed, de Jenisa hangt akelig scheef, maar de vierde keer gaat ze dan toch recht omhoog en daarna draait ze boven de kade. In eerste instantie ligt ze erg wiebelig maar met een paar extra staanders is dat zo verholpen. Een beetje benauwd gaan de kinderen terug aan boord om verder te werken. Zelf stap ik op de fiets voor nog wat boodschappen. Als ik terug kom gaat de boot net terug het water in en kan gestart worden, is de storing voorbij? Ja, het ziet er naar uit of alles het weer doet. Echt super snel gedaan van de Italiaanse monteurs en we varen naar ons vertrouwde strandje waar we voor anker gaan. Lunchen, zwemmen, snorkelen, zonnen en weer een duik om af te koelen. Loop van de middag weer terug naar de haven, eerst nog even tanken en dan weer schoolwerk. Morgen de echte test of alles het doet, dan gaan we weer eens echt een stuk varen.