jenisa.reismee.nl

We varen weer!

We verlaten nu echt Porto Torres, nergens heeft de Jenisa nog zo lang stilgelegen. De zee is kalm, de lucht is blauw, dus het wordt een heerlijk dagje op zee. We varen naar Iles de la Maddalena, een eilandengroep vlakbij Corsica, maar wel behorend bij Sardinië. Het is een beschermd gebied en we moeten ons aan allerlei regels houden. Helaas mogen we 's nachts niet voor anker, maar bij een hotel is een haventje waar we mogen liggen. Onderweg blazen we de bomber weer op en Isa en Jens hangen een tijdje achter de boot. Isa moet in ene denken aan de grote vissen die in Bastia uit de vissersbootjes kwamen en vindt het toch een beetje eng. Het grootste deel van de reis worden spelletjes gedaan op de iPad en gelezen. Zodra we aankomen, gaan Jens en Isa naar een piepklein strandje wat we vanaf de boot kunnen zien, maar ze hebben het strandje wel helemaal voor zich alleen. Het water is echt ongelooflijk helder, de rotsen bijna nep, we zijn weer op een heel mooi plekje. 's Avonds gaan we uit eten, vlakbij zit een restaurantje op één van de vele strandjes. We eten lekker maar de rekening........... Een vreselijk record! We wisten dat het niet heel goedkoop was maar 50 euro voor een schnitzel met pasta en 45 voor het zelfde stukje vlees met patat? Nee, we snappen nu waarom het bambini menu niet op de kaart stond! Als toetje halen we maar een ijsje bij de snackbar, prijstechnisch veel beter. Morgen koken we weer zelf.