jenisa.reismee.nl

Windkracht 7 rond de eilanden.

Vannacht merkten we het al, het waait. Het begon met het binnenhalen van de was, 's nachts werden we wakker van de bomber die over het dek schoof. Tegen de tijd dat we opstaan is het windkracht 7. Wel een stralend blauwe lucht, dat dan weer wel. Als we aan het ontbijt zitten, waait één van de kussens achterop weg en belandt in zee. De jongen van deCapitainarie springt direct in zijn bootje en vist hem eruit. Wat een geluk dat dit niet 's nacht gebeurd is, dan waren we hem echt kwijt geweest. In de loop van de dag zie je iedereen zijn boot opnieuw vastleggen, kussen binnenhalen etc, wij dus ook. Het blijft echt de hele dag en avond waaien en we hangen dan ook de hele dag in en rond de boot. Het is grappig te zien hoeveel petjes van langslopende mensen in het water belanden. Er wordt veel schoolwerk gedaan en ik mail en bel met collega's over volgend schooljaar en lees een boekje op het voordek in het zonnetje. Na het eten een potje Kolonisten en Wim moet er dit keer ook aan geloven. Hij kan het, ondanks de hulp van Jens, die nu het record van alleen één straatje bouwen heeft, net niet winnen.